صفحات

۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

عیسی سحرخیز روزنامه نگار, به یک و نیم سال حبس محکوم شد

عیسی سحرخیز، روزنامه نگار و فعال سیاسی زندانی در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) با حکم شعبه 44 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک و نیم سال حبس محکوم شد.

آقای سحرخیز ک...ه از تابستان سال ۸۸ تاکنون در حال سپری کردن حکم سه سال زندان به اتهام «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» می باشد، چهاردهم مردادماه سال گذشته و در دو دادگاه مختلف به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجموعاً به دو سال حبس محکوم شده بود که با ادغام و تجمیع مجازات‌ها در دادگاه تجدیدنظر، این حکم به یک و نیم سال زندان کاهش یافت.

غلامعلی ریاحی وكیل مدافع عیسی سحرخیز در این رابطه گفت: «آقای عیسی سحرخیز در دو دادگاه مختلف به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به دو محكومیت متفاوت یك سال حبس یعنی جمعا به دو سال حبس محكوم شده بود. و در پی صدور احكام جداگانه در مورد موكلم كه یكی از آنها از سوی شعبه 1083 دادگاه مطبوعات و دومی در جریان محاكمات حوادث پس از انتخابات از سوی شعبه دادگاه 15 انقلاب اسلامی صادر شده بود، از دادگاه تجدیدنظر استان تهران درخواست كردم كه چون دو دادگاه بابت یك اتهام دوبار موكل را محكوم كرده‌اند، نسبت به ادغام و تجمیع مجازات‌ها،‌ اقدام قانونی معمول دارد».

آقای ریاحی افزود: «در همین راستا شعبه 44 دادگاه تجدید نظر استان تهران با قبول این درخواست، دو سال محكومیت آقای سحرخیز بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام را با شش ماه تخفیف، به یك سال و نیم حبس تقلیل داد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر