صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

برادر شهید امیر جوادی فر: از انتصاب سعید مرتضوی بسیار متاثر هستم

برادر شهید امیر جوادی فر: از انتصاب سعید مرتضوی بسیار متاثر هستم
 برادر امیر جوادیفر، یکی از قربانیان فجایع بازداشتگاه کهریزک، در واکنش به انتصاب احتمالی سعید مرتضوی می گوید: هنوز افکار عمومی در مورد فاجعه کهریزک قانع نشده است و از این انتصاب بسیار متاثر هستیم.
بابک جوادیفر در مورد اخبار مربوط به انتصاب دادستان سابق تهران به ریاست مرکزی مهم در کشور می گوید: "اخیرا محمدرضا باهنر در مجلس گفته است قوه مقننه با ریاست مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مخالف است. از طرفی وکیل ما آقای نیکبخت می گوید بابت اتهاماتی که علیه ایشان مطرح است، پرونده سعید مرتضوی در قوه قضاییه هنوز باز است و این یعنی دو قوه به شکلی با انتصاب مرتضوی مخالف هستند.
وی ادامه می دهد: از طرفی گزارشی که مجلس منتشر کرد در مورد فاجعه کهریزک مجلس، رسما سعید مرتضوی را به عنوان متهم اصلی فاجعه ی کهریزک معرفی کرد، و در دادگاه نظامی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد و ما رفتیم، مسایلی در مورد مرتضوی عنوان شد که چون دادگاه غیر علنی بود من نمی توانم مطرح کنم.                                   وی در پاسخ به اینکه که سایت تابناک خبری نوشته است مبنی بر اینکه مرتضوی متهم پرونده کهریزک، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده و احتمالا به زودی محاکمه خواهد شد، می گوید:به هر حال ایشان نمی توانست در دادگاه نظامی محاکمه شود و باید در دادگاه دیگری مورد محاکمه قرار می گرفت اما عملا قوه قضاییه با سلب مصونیت قضایی از ایشان نشان داد که موارد اتهامی متوجه ایشان است. با تمام این موارد، اصرار دولت برای انتصاب ایشان در سازمان تامین اجتماعی جای سوال دارد.

برادر امیر جوادیفر می گوید: هنوز افکار عمومی در مورد فاجعه ی کهریزک قانع نشده است و من هم همانند آقای کامرانی (پدر یکی دیگر از کشته شدگان کهریزک) با شنیدن خبر انتصاب آقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی بسیار متاثر شدم.

گفتنی است، به تازگی علی کامرانی پدر شهید محمد کامرانی، از دیگر شهدای کهریزک، چند روز پیش در گفتگو با خبرگزاری مهر در واکنش به انتصاب احتمالی سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفم برای مسوولین اجرایی که چرا شخصی که اتهاماتی متوجه اش است و هنوز پرونده جرمش در دادگاه رسمی کشور در حال بررسی است پست جدید دولتی می دهد. حداقل دولت تا اعلام نتیجه دادگاه صبر می کرد و بعد به مرتضوی پست و مدال می داد.حداقل دولت تا اعلام نتیجه دادگاه صبر می کرد و بعد به مرتضوی پست و مدال می داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر